Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

-18,5 kg och nu är alla gravidkilona puts väck!

Av Lorelei - 5 februari 2015 06:57

Min son fyller 5 månader imorgon så jag har gått ner ca 0,9 kg i veckan. Började på 106, herregud vilken siffra!! Nu 87 och det går bara nedåt. Jag räknar points eller kcal, det är det enda som funkar för mig, plus att jag inte sitter still mycket under dagen då jag har en liten att se efter. Och mer bråttom lär jag ju få när lillplutten börjar krypa, han är på G nämligen.


Men jag har en bit kvar såklart.... Tänker gå ner till under 70. 69 känns som en fin siffra jag tror jag siktar på 69. När jag har gått ner förut så jag har ju såklart dragit åt det extrema hållet och landat på 58 men ändå inte tyckt att jag har varit tillräckligt smal....


58 kg och inte tillräckligt smal!!!!?? Det är ju sjukt! Och det var exakt så jag såg ut också...sjuk. Jag pluggade då och för att kunna dricka vin på festerna och krogen så åt ja bara melon under dagen, sen en pastarätt innan jag gick ut, så jag ändå skulle kunna hålla poinsten och gå ner. OCh så sprang jag ju såklart flera dagar i veckan. Men tyvärr skadade jag foten och fick operera, men det blev inte bättre så jag har inte kunnat springa på flera år.


När jag slutade plugga och fick mitt drömjobb i samma veva som jag skrev en stressande examensuppsats så började min vikt gå uppåt igen. Lägg till att jobbet plötsligt blev jättestressande när 5 kollegor slitade men jag fick ingen ersättare utan en enorm arbetsbörda. Sen träffade jag min nuvarande man som lagar fantastiskt god mat!! Så blev det mat och vin hela helgerna... Själv har jag inte varit nån matlagare direkt, max 5 ingredienser i en maträtt annars blir det för komplicerat och drygt    och jag tröttnar.


Så vågen sa bara plus plus plus pch sen blev jag gravid. 


Men nu så går det nedåt!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lorelei - 20 april 2015 08:01


Dopet närmar sig, den 2a maj! Så härligt att min och min mans familj kommer upp! Och alla vänner som kommer!   Tatueringsdagen närmar sig med stormsteg oxå, den 1a maj. Åh ja börjar bli nervös. Vad är det ja ska ställa till med egentligen! "Först...

Av Lorelei - 4 april 2015 08:02

  På ebay såklart riktigt billigt! Den översta bilden: http://www.ebay.com/itm/271590257171?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT        http://www.ebay.com/itm/331081529675?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3...

Av Lorelei - 4 april 2015 07:55

Jag har fått en tatueringstid den 1a maj, dan före vårt dop. Åh vad ja kommer vara mör under dopdagen! Men på ett sätt är det praktiskt att göra det då, för då kommer min mamma och sonens vuxna systrar kunna bära omkring på Thor. Plus att min man är ...

Av Lorelei - 11 mars 2015 12:27


Doktorn sa att Thor är väldigt tidig i sin utveckling, jag känner mig stolt. Han är ett litet geni såklart! Idag har vi varit ute och gått en sväng i solskenet. Min kropp protesterar nu, jag har fortfarande foglossning efter graviditeten, och nu är s...

Av Lorelei - 9 mars 2015 09:09

Jag går och tänker läääänge..behöver vi detta verkligen? Klarar vi oss inte utan? Sen bolla med mannen.. Sen googla jämföra, bäst pris? Bäst i test? Prisvärt? Praktiskt? Enkelt att använda?         Nu slog ja på stort och köpte allt samma ve...

Ovido - Quiz & Flashcards