Alla inlägg under april 2015

Av Lorelei - 20 april 2015 08:01

Dopet närmar sig, den 2a maj! Så härligt att min och min mans familj kommer upp! Och alla vänner som kommer!


Tatueringsdagen närmar sig med stormsteg oxå, den 1a maj. Åh ja börjar bli nervös. Vad är det ja ska ställa till med egentligen! "Förstöra" hela min arm, ;) Men jag är ju sääääker på detta.


Vikten går nedåt, jag och min väninna har tagit itu med vår viktnedgång igen! Sen ska vi fira in beach 2015 i sommar när vi hälsar på henne på Öland. Hm..undra hur många kg ja hinner gå ner till juli... 10? Det får va målet. 10 kg! Denna veckan låg vågen på -1,9 så det var en bra vecka! Ja räknar kcal, eller ja, points. Det är det enda som funkar för mig. Det är oftast mannen som lagar maten hemma hos oss, han gillar det, själv gillar ja när det går snabbt och lätt. Men igår lagade jag spaghetti och köttfärssås, hm...av riktigt egoistiska skäl ;). För om min man hade vaknat (han jobbar nätter så han sover dagtid), badat sen ställt sig och lagat mat hade det tagit för lång tid innan jag fick lägga mig. Så jag kan om jag vill. Det blev faktiskt riktigt gott. Men för mycket olja i för mina points...


Och inredning en av sonens sovrum fortsätter... Han är 7 månader och vi har inte flyttat in hans säng dit än. Vi har inte bestämt när vi är redo. (Han är nog redo nu, tryggare kille finns inte)


 






Av Lorelei - 4 april 2015 07:55

Jag har fått en tatueringstid den 1a maj, dan före vårt dop. Åh vad ja kommer vara mör under dopdagen! Men på ett sätt är det praktiskt att göra det då, för då kommer min mamma och sonens vuxna systrar kunna bära omkring på Thor. Plus att min man är ledig. Det är ett stort motiv på överarmen som jag ska göra, förmodligen lite ner på underarmen också. Lite nervös är jag ändå. Nu har jag redan en stor tatuering på ryggen, så det är inget nytt. Men tänker ibland "ska jag verkligen förstöra min arm sådär!?". Men ja har tänkt på detta länge nu och kommer inte ångra mig. 


Ett stort plus är ju att hon som ska tatuera mig kommer upp som gästartist från Uppsala och är sååå grym! Hon jobbar på Rough Stuff Tattoo och kallas för Fritte. Problemet är ju bara att det är långt att åka ner om det är nått med tatueringen som behöver bättras på, men det tror jag inte. Hon är asduktig så det ska ju inte behövas.  

Förra tatueringen gjorde ju så satans ont på övre delen av ryggen medan det inte kändes så mycket längre ner, och jag förstår ju definitivt varför när jag ser denna bilden!

Min man gaddade sig i veckan, den ska färgläggas i sommar!

     





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards